poniedziałek, 26 września 2016

Kluseczki serowe



Wielokrotnie wspominane przeze mnie kluseczki serowe doczekały się realizacji. Wszak to jedne z najłatwiejszych, najmniej pracochłonnych i najszybszych w realizacji klusek jakie znam [a znam ich bardzo niewiele, stąd zwykle wymyślam na doczekaniu]








Składniki: -Ser biały -jajka

-mąka -opcjonalnie proszek do pieczenia, ja jednak wolę wersję a'la gumowa podeszwa. [Nie no, poniosło mnie, wersje mniej pulchną, do kalosza im jeszcze sporo brakuje] Przygotowanie: Dużo sera ucieramy [mielimy, miksujemy, blendujemy...] na jednolita masę z jajkiem i symboliczna ilością mąki. Kładziemy łyżką małe porcyjki masy na wrzącą wodę. Jakąś minutkę po wypłynięciu kluseczek wyciągamy, odcedzamy i posypujemy cukrem [lub tym na co mamy ochotę] Ściślej ja posypuję cukrem na mokro, gdyż wtedy cukier zmienia się w równo rozprowadzony syrop, zanim się nam kluseczki posklejają. Oczywiście można je serwować z dowolnym sosem lub przyprawami. Stanowią doskonałą bazę pod sycący obiad, ja jednak pozostaje wierna przyzwyczajeniu z dzieciństwa. Na słodko. Smacznego <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz